با توجه به اینکه میوه‌ها سرشار از انواع مواد مغذی هستند می‌توانند یک میان وعده بسیار عالی برای همه افراد باشند. میوه‌ها چه به صورت تازه و یا خشک، فرقی ندارد هر طور مصرف کنید، به طور حتم ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند.

با توجه به اینکه میوه‌ها سرشار از انواع مواد مغذی هستند می‌توانند یک میان وعده بسیار عالی برای همه افراد باشند. میوه‌ها چه به صورت تازه و یا خشک، فرقی ندارد هر طور مصرف کنید، به طور حتم ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند. اما اگر شما هم با نگهداری میوه‌جات مشکل دارید و نمی‌توانید آن را به مدت طولانی نگهداری کنید، خشک کردن میوه یک راه مطمئن و بدون دردسر برای نگهداری میوه‌های دلخواه شماست. در حال حاضر انواع میوه‌ خشک کن‌ها با برندهای مختلف در سطح بازار وجود دارد که می‌توانید براساس بودجه و سلیقه خود خریداری کنید. اما ضروری است که از نکات استفاده ایمن دستگاه میوه خشک کن را رعایت کنید. در غیر این‌ صورت ممکن است با مشکلاتی در این زمینه مواجه شوید.

آیا نیاز است که از میوه خشک کن استفاده کنیم؟

این سوالی است که بسیاری از افراد از خود می‌پرسند. میوه خشک کن خانگی مزایای زیادی دارد. شما می‌توانید هر زمان که نیاز شد هر میوه دلخواهی را خشک کنید. در برخی مواقع وجود آب در میوه باعث رشد انواع باکتری و قارچ‌ها می‌شود که خطرات بسیار زیادی برای سلامتی فرد به همراه دارد. از سوی دیگر امکان نگهداری انواع میوه‌ها به صورت بلند مدت وجود ندارد. اما اگر شما با استفاده از میوه خشک کن خانگی، میوه‌های دلخواه خود را در فصل رونق آنها خشک کنید می‌توانید در فصولی که چنین میوه‌هایی در بازار یافت نمی‌شوند از آنها استفاده کنید.

از آنجایی که میوه یک میان وعده غذایی بسیار مفید است، پس با این روش می‌توانید نیاز بدن خود را به انواع ویتامین‌ها تامین کنید. توجه داشته باشید که خشک کردن میوه باعث از بین رفتن ویتامین‌های میوه نمی‌شود. بلکه تنها آب میوه گرفته می‌شود و هیچ تاثیر دیگری بر روی میوه نمی‌گذارد.

 

چه میوه‌هایی را می‌توانیم خشک کنیم؟

اگر اطلاعاتی درباره اینکه چه میوه‌هایی را می‌توانیم خشک کنیم ندارید پس با ما همراه باشید. آن دسته از میوه‌هایی که پوست سفتی دارند در هنگام خشک شدن طعم بسیار دلچسبی خواهند داشت. توجه داشته باشید که میوه‌های که گوشت آن بسیار نرم شده است، اگر خشک کنید چندان خوش طعم نخواهند بود پس سعی کنید از اینکار صرف نظر کنید.

میوه‌هایی مانند سیب، کیوی، پرتغال، گیلاس، لیمو، توت فرنگی، آلوچه و بسیاری از میوه‌های دیگر را می‌توانید خشک کنید. برخی دیگر از میوه‌ها نیز وجود دارند که خشک کردن آنها خالی از لطف نیست و برای استفاده روزمره بسیار مناسب هستند که از جمله آنها می‌توان به خربزه، خرما، کشمش و برخی از سبزی‌های تازه اشاره کرد.

 

نکات استفاده ایمن از دستگاه میوه خشک کن

استفاده از دستگاه خشک کن میوه چه مزایایی دارد؟

اگر به مزایای دستگاه میوه خشک کن توجه کنید به طور حتم به این نکته خواهید رسید که هر خانه‌ای به یک دستگاه میوه خشک کن نیاز دارد. از مهمترین مزایای میوه خشک کن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش ضایعات میوه: اگر از میوه خشک استفاده کنید حتی کوچکترین بخش میوه را هم می‌توانید خشک کرده و در آینده از آن استفاده کنید. به عبارت دیگر میزان ضایعات مواد غذایی به حداقل میزان کاهش خواهد یافت.
  • یک روش ذخیره سازی کارآمد است: مهمترین عاملی که باعث فساد میوه می‌شود رطوبت موجود در میوه است. همچنین بیشترین حجم میوه را آب تشکیل می‌دهد با خشک کردن میوه علاوه بر ذخیره سازی کارآمد میوه میزان ماندگاری آن به میزان زیادی تضمین می‌شود.
  • تولید یک تنقلات 100 درصد طبیعی: شما با خرید دستگاه خشک کن میوه همیشه می‌توانید میوه‌های خشک را به عنوان تنقلات تهیه کرده و استفاده کنید که بسیار سالم و مفید هستند.
  • صرفه جویی در هزینه: واقعیت امر این است که قیمت میوه خشک در بازار بسیار گران است شما با تهیه میوه خشک در خانه در هزینه‌های اضافی خود صرفه جویی به عمل می‌آورید.

در هنگام استفاده از میوه خشک کن نکاتی ایمنی که باید رعایت کنید؟

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد خریداری میوه خشک کن را دارید و یا از این کالا در خانه دارید رعایت برخی نکات ایمنی در هنگام استفاده از آن بسیار ضروری است که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

  • حتما به یاد داشته باشید که قبل از گذاشتن میوه بر روی سینی میوه خشک کن، به مدت چند دقیقه بگذارید دستگاه روشن باشد.
  • بعد از اتمام کار و بیرون آوردن میوه‌های خشک شده، حتما ابتدا دکمه خاموش یا پاور را بزنید و سپس دستگاه را از پریز بیرون بکشید.
  • توصیه می‌شود دستگاه را بر روی سطوح چوبی یا پلاستیکی قرار ندهید.
  • دستگاه را به طور مستقیم به پریز وصل کنید و تا جای ممکن از رابط استفاده نکنید. همچنین اگر از دستگاه استفاده نمی‌کنید از پریز جدا کنید.
  • قسمت‌هایی از دستگاه که دارای جریان برق هستند نباید به هیچ وجه مرطوب باشند زیرا احتمال اتصال در آنها بسیار بالا خواهد بود.

 

نکات استفاده ایمن از دستگاه میوه خشک کن

دستگاه میوه خشک کن از چه قسمت‌هایی تشکیل شده است؟

به طورکلی هر دستگاه میوه خشک کن از چندین قسمت تشکیل شده است که شامل موارد زیر است:

  • بخش موتور که دارای قسمت‌هایی مانند درپوش، المنت (هیتر) و دکمه خاموش و روشن است.
  • محفظه‌ای که دارای چندین سینی است که در آن قسمت میوه قرار داده می‌شود.
  • قسمت پایه‌های پلاستیکی که به عنوان نگهدارنده دستگاه عمل می‌کند.

دستگاه میوه خشک کن را چطور استفاده کنیم؟

  • پایه‌های دستگاه را محکم کرده و در یک مکان ثابت قرار دهید.
  • قبل از اینکه میوه‌ها را در داخل دستگاه بگذارید اجازه دهید دستگاه به مدت چند دقیقه کاملا گرم شود.
  • حتما در داخل میوه خشک کن میوه‌های برش خورده قرار دهید تا دستگاه به راحتی بتواند رطوبت میوه را خارج کند.
  • بعد از خارج کردن میوه از دستگاه خشک کن اجازه دهید حرارت خود را از دست بدهد بعد آنها را در ظرف مخصوص میوه خشک قرار دهید.

جمع بندی

استفاده از دستگاه میوه خشک کن با توجه به هزینه سرسام آور میوه‌های خشک می‌تواند بهترین گزینه برای تهیه میوه خشک فصل زمستان و دورهمی‌های شما باشد. با این حال، استفاده از این دستگاه مستلزم رعایت برخی نکات است که بایستی برای تامین ایمنی دستگاه و خودتان حتما بایستی رعایت کنید.

برای خرید دستگاه میوه خشک کن می‌تواند به وب سایت کوهیتر مراجعه کنید. گروه تولیدی کوهیتر با سالها تجربه موفق در زمینه ساخت تجهیزات خشک کن میوه، محصولی با کیفیت و قیمت مناسب به مشتریان ارائه می‌دهد. شما با مراجعه به وب سایت کوهیتر می‌توانید محصول موردنظر خود را ثبت سفارش کرده و در اقصی نقاط ایران با استفاده از خدمات حمل و نقل آسان و مطمئن گروه کوهیتر، آن را در کوتاهترین زمان ممکن دریافت کنید.

مشاوره :  در صورت نیاز به مشاوره رایگان و یا استعلام قیمت یا خرید دستگاه خشک کن ، لطفاً از طریق کانال های ارتباطی با ما در تماس باشید.
تلفن گویا شرکت: 02171057885

مقاله های مرتبط مشاهده همه